lördag 2 augusti 2008

regn..

D HATAR regn..
I morse regnade det på D för första gången på hela sommaren!

När jag skulle ta morgonpromenaden och började rota fram gummistövlar och regn kläder fattade D vad det var frågan om , han hade säkert hört det strila genom dom öppna fönstren oxå..
Genast gick han och la sej .. när jag ropade på honom var han plötsligt döv.. -Suck! Det var bara att gå efter honom för annars får man stå och vänta tills det är dags för kvällspromenad. Hittade honom i sovrummet , när jag kommer in blänger han på mig så som bara hundar, cane corso och framför alla D kan!
- Går inte ut !! säger den blicken.
När jag kommer fram till honom rullar han runt på sidan och börjar vifta på svans tippen ... "Snälla"
-No mercy , det är dags att gå ut!
Då rullar han över på rygg med alla benen rakt ut åt sidorna och suckar tungt.. - Ska inte gå ut!
Efter en blick på surmulen går jag ut ur sovrummet och D rullar snabbt upp på mage och tittar hoppfullt : Vann jag?!
DÅ är jag så snabb som bara jag kan vara(!) får tag i honom och drar han ur sängen -Ha ha!
En sur D låter sej släpas ut i regnet med hängande huvud och släpande steg...

Någon som känner igen sig ;)